Účastníci elektronickej schránky jej rozumejú a vedia používať funkcie
Dátum: 23.07.2018
Účastníci elektronickej schránky rozumejú jej problematike a vedia, kde funkcie a informácie hľadať. Vyplynulo to z prieskumu, ktorý realizovala Národná agentúra pre sieťové a elektronické služby (NASES) so zámerom zjednodušiť prácu v elektronickej schránke. “Takéto používateľské testovanie pomáha skvalitňovať elektronické služby a priblížiť sa nášmu cieľu - jednoduchej práci so schránkou,” uviedol generálny riaditeľ NASES Lukáš Sojka.
Z výsledkov agentúra zistila aj to, ako sa používatelia na stránke správajú, a na ktoré prvky používatelia najčastejšie intuitívne klikajú. S týmito výsledkami bude NASES ďalej pracovať a zisťovať, ktoré funkcie je potrebné ešte zdokonaliť. Slabinou boli podľa agentúry iba úlohy pre overenie podpisu. Nová funkcia overovania podpisu, ktorá bola testovaná, ponúkne vo výsledku prehľadné informácie a všetky potrebné údaje.
Do online testovania sa mohli zapojiť bežní používatelia aj zamestnanci štátnych inštitúcií. Pracovníci agentúry chceli vedieť, aké dizajnové zmeny je potrebné vykonať, aby pomohli používateľom s orientáciou a novými funkciami v elektronickej schránke. Do testu sa zapojilo 977 účastníkov, ktorí pri ňom strávili v priemere 20 minút. Úlohou testujúcich bolo v 11 úlohách intuitívne kliknúť na miesto, ktoré vyhodnotili za správne. Testovanie prinieslo viac ako 200 podnetov.
V rámci testovania boli aktívni najmä ľudia z hlavného mesta Slovenska, ale záujem mali aj Slováci zo zahraničia, konkrétne z Českej republiky, Talianska, Veľkej Británie, Nemecka, Rakúska, Kanady či Švédska. V najbližšom období NASES plánuje aj ďalšie zmeny v e-schránkach. Pôjde o rozšírené vyhľadávanie v schránke, vlastné označovanie správ podľa svojich kritérií, trojstĺpcový dizajn a nastavovanie pravidiel v priečinkoch.
Zdroj: SITA
Z výsledkov agentúra zistila aj to, ako sa používatelia na stránke správajú, a na ktoré prvky používatelia najčastejšie intuitívne klikajú. S týmito výsledkami bude NASES ďalej pracovať a zisťovať, ktoré funkcie je potrebné ešte zdokonaliť. Slabinou boli podľa agentúry iba úlohy pre overenie podpisu. Nová funkcia overovania podpisu, ktorá bola testovaná, ponúkne vo výsledku prehľadné informácie a všetky potrebné údaje.
Do online testovania sa mohli zapojiť bežní používatelia aj zamestnanci štátnych inštitúcií. Pracovníci agentúry chceli vedieť, aké dizajnové zmeny je potrebné vykonať, aby pomohli používateľom s orientáciou a novými funkciami v elektronickej schránke. Do testu sa zapojilo 977 účastníkov, ktorí pri ňom strávili v priemere 20 minút. Úlohou testujúcich bolo v 11 úlohách intuitívne kliknúť na miesto, ktoré vyhodnotili za správne. Testovanie prinieslo viac ako 200 podnetov.
V rámci testovania boli aktívni najmä ľudia z hlavného mesta Slovenska, ale záujem mali aj Slováci zo zahraničia, konkrétne z Českej republiky, Talianska, Veľkej Británie, Nemecka, Rakúska, Kanady či Švédska. V najbližšom období NASES plánuje aj ďalšie zmeny v e-schránkach. Pôjde o rozšírené vyhľadávanie v schránke, vlastné označovanie správ podľa svojich kritérií, trojstĺpcový dizajn a nastavovanie pravidiel v priečinkoch.
Zdroj: SITA
Skočiť na hlavné menu