Slávnostné prerazenie železničného tunelu Milochov
Dátum: 07.09.2020
V pondelok, 7. septembra, bol slávnostne prerazený železničný tunel Milochov. Tunel pod vrchom Stavná je dvojkoľajný a jednorúrový s celkovou dĺžkou 1 861 metrov. Je súčasťou železničnej trate Púchov – Považská Bystrica, ktorej modernizácia predstavuje najväčšiu investíciu v histórii samostatných železníc.
Tunel Milochov je súčasťou modernizácie 16-kilometrového úseku železnice Púchov – Považská Teplá a je najnáročnejšou železničnou stavbou v histórii ŽSR. Jej súčasťou sú dva tunely – Diel (1081 metrov) a Milochov (1861 metrov), mosty ponad Váh a inundačný kanál v Púchove a železničný most ponad Vodné dielo Nosice s celkovou dĺžkou viac ako 650 metrov. Súčasťou bude aj šesť nových cestných mostov a nadjazdov, štyri podchody pre chodcov, 11 priepustov a zrušia sa štyri priecestia. Všetky úrovňové križovania so železničnou traťou odstránia a nahradia mimoúrovňovými.
Modernizácia tohto úseku je financovaná z Kohézneho fondu EÚ v rámci Operačného programu Integrovaná infraštruktúra (OPII). Projekt bol na národnej úrovni zo strany ministerstva dopravy a výstavby SR schválený v septembri 2018 a následne v marci 2019 predložený na schválenie Európskej komisii. Celková výška nenávratného finančného príspevku z OPII je vyše 335 mil. eur, z toho zdroj EÚ je vyše 285 mil. eur. Slávnostné prerazenie tunela sa uskutočnilo za účasti ministra dopravy a výstavby SR Andreja Doležala, predstaviteľa Zastúpenia Európskej komisie na Slovensku Radima Dvořáka, generálneho riaditeľa ŽSR, Miloslava Havrilu a zástupcov zhotoviteľa Subterra. Slávnostný akt sa uskutočnil pred západným portálom, medzi obcami Dolný a Horný Milochov. Na stavbu po celý čas „dohliadala“ svätá Barbora, patrónka baníkov a pracovníkov v podzemí.
Zdroj:Zastúpenie Európskej Komisie v SR
Tunel Milochov je súčasťou modernizácie 16-kilometrového úseku železnice Púchov – Považská Teplá a je najnáročnejšou železničnou stavbou v histórii ŽSR. Jej súčasťou sú dva tunely – Diel (1081 metrov) a Milochov (1861 metrov), mosty ponad Váh a inundačný kanál v Púchove a železničný most ponad Vodné dielo Nosice s celkovou dĺžkou viac ako 650 metrov. Súčasťou bude aj šesť nových cestných mostov a nadjazdov, štyri podchody pre chodcov, 11 priepustov a zrušia sa štyri priecestia. Všetky úrovňové križovania so železničnou traťou odstránia a nahradia mimoúrovňovými.
Modernizácia tohto úseku je financovaná z Kohézneho fondu EÚ v rámci Operačného programu Integrovaná infraštruktúra (OPII). Projekt bol na národnej úrovni zo strany ministerstva dopravy a výstavby SR schválený v septembri 2018 a následne v marci 2019 predložený na schválenie Európskej komisii. Celková výška nenávratného finančného príspevku z OPII je vyše 335 mil. eur, z toho zdroj EÚ je vyše 285 mil. eur. Slávnostné prerazenie tunela sa uskutočnilo za účasti ministra dopravy a výstavby SR Andreja Doležala, predstaviteľa Zastúpenia Európskej komisie na Slovensku Radima Dvořáka, generálneho riaditeľa ŽSR, Miloslava Havrilu a zástupcov zhotoviteľa Subterra. Slávnostný akt sa uskutočnil pred západným portálom, medzi obcami Dolný a Horný Milochov. Na stavbu po celý čas „dohliadala“ svätá Barbora, patrónka baníkov a pracovníkov v podzemí.
Zdroj:Zastúpenie Európskej Komisie v SR
Skočiť na hlavné menu