Šesťmiliónová cyklomagistrála Terchovskou dolinou je dlhá viac ako 23 kilometrov


Dátum: 05.10.2022

Obrázok k aktualite Šesťmiliónová cyklomagistrála Terchovskou dolinou je dlhá viac ako 23 kilometrov
Cyklisti smerujúci zo Žiliny do Terchovej majú možnosť úplne sa vyhnúť premávke na frekventovanej ceste II/583. Využiť budú môcť viac ako 23 kilometrov dlhú cyklomagistrálu, ktorej výstavba bola v týchto dňoch ukončená. Ako informoval hovorca mesta Vladimír Miškovčík, Oblastnej organizácii cestovného ruchu (OOCR) Malá Fatra sa na ňu podarilo získať šesťmiliónový nenávratný príspevok z Integrovaného regionálneho operačného programu.

Projekt cyklomagistrály sa realizovanou dĺžkou a výškou investície radí k najnáročnejším projektom cyklotrás na Slovensku. Hlavná cyklotrasa prechádza cez územie obcí Belá, Lysica, Stráža, Krasňany, Varín. Vedľajšia trasa smeruje z Varína cez Gbeľany, Nededzu až do Tepličky nad Váhom. Súčasťou je aj prepojovacia trasa, ktorá slúži na spojenie hlavnej trasy s vedľajšou v rámci obce Koňhora.

Trasa v hlavnej vetve od Vodného diela Žilina cez Varín kopíruje rieku Varínka až do Terchovej. „V rámci tohto úseku sa postavilo 10 veľkých mostov s rozponom 30 – 55 metrov a sedem menších mostných konštrukcií v dĺžke 10 – 40 metrov. Mosty sú z drevených lepených nosníkov, deväť mostov je prestrešených. Navrhnuté sú s prvkami tradičnej miestnej ľudovej architektúry a tak, aby svojou architektúrou zapadli do prostredia krajiny,“ upresnil Peter Chrapčiak z malofatranskej OOCR.

Doplnil, že pri samotnej príprave cyklomagistrály bolo potrebné vyriešiť veľké množstvo vlastníckych vzťahov. „Vlastníkmi boli fyzické osoby, urbárske spoločenstvá, firmy, štátne podniky, čo je vo výsledku viac ako 80 uzatvorených zmlúv v deviatich katastrálnych územiach. Veľkosť projektu dokumentuje aj náročný proces stavebného povolenia, inžinieringu či verejného obstarávania,“ dodal Chrapčiak.

Zdroj: SITA


Skočiť na hlavné menu