Nové správy online platforiem ukazujú pokrok v boji proti dezinformáciám
Dátum: 08.11.2020
Európska komisia tretí súbor správ o opatreniach prijatých signatármi Kódexu postupov proti šíreniu dezinformácií, ktorého cieľom je boj proti nepravdivým a zavádzajúcim informáciám súvisiacim s koronavírusom.
Správy poskytujú prehľad o opatreniach, ktoré prijali online platformy v septembri. Tie sú ochotné zabezpečiť väčšiu transparentnosť v súvislosti so svojimi politikami a stratégiami na boj proti dezinformáciám súvisiacich s koronavírusom. Správy však nie sú dostatočne podrobné a neukazujú dostatok informácií o vplyve týchto politík na zabezpečenie dostatočnej transparentnosti a verejnej zodpovednosti a na umožnenie konzistentného monitorovania.
Platformy každý mesiac predkladajú svoje správy na základe spoločného oznámenia z 10. júna 2020, ktorým platformy a príslušné odvetvové združenia prisľúbili zabezpečiť väčšiu zodpovednosť voči verejnosti a obmedziť dezinformácie na internete súvisiace s koronavírusom. Dnešné správy sa zameriavajú na opatrenia prijaté v septembri 2020 signatármi kódexu: Facebook, Google, Microsoft, Twitter a TikTok. Cieľom Komisie je pripraviť komplexný prístup k boju proti dezinformáciám. Do konca roka preto predloží dve navzájom sa dopĺňajúce iniciatívy: európsky akčný plán pre demokraciu a balík predpisov o digitálnych službách.
Správy poskytujú prehľad o opatreniach, ktoré prijali online platformy v septembri. Tie sú ochotné zabezpečiť väčšiu transparentnosť v súvislosti so svojimi politikami a stratégiami na boj proti dezinformáciám súvisiacich s koronavírusom. Správy však nie sú dostatočne podrobné a neukazujú dostatok informácií o vplyve týchto politík na zabezpečenie dostatočnej transparentnosti a verejnej zodpovednosti a na umožnenie konzistentného monitorovania.
Platformy každý mesiac predkladajú svoje správy na základe spoločného oznámenia z 10. júna 2020, ktorým platformy a príslušné odvetvové združenia prisľúbili zabezpečiť väčšiu zodpovednosť voči verejnosti a obmedziť dezinformácie na internete súvisiace s koronavírusom. Dnešné správy sa zameriavajú na opatrenia prijaté v septembri 2020 signatármi kódexu: Facebook, Google, Microsoft, Twitter a TikTok. Cieľom Komisie je pripraviť komplexný prístup k boju proti dezinformáciám. Do konca roka preto predloží dve navzájom sa dopĺňajúce iniciatívy: európsky akčný plán pre demokraciu a balík predpisov o digitálnych službách.
Skočiť na hlavné menu