Košický samosprávny kraj získal 4,4 milióna eur na rozvoj zamestnanosti a lokálnej produkcie


Dátum: 11.07.2019

Obrázok k aktualite Košický samosprávny kraj získal 4,4 milióna eur na rozvoj zamestnanosti a lokálnej produkcie
Košický samosprávny kraj (KSK) ako člen Európskeho zoskupenia územnej spolupráce Via Carpatia získal na cezhraničný akčný plán 4,4 milióna eur v rámci programu Interreg V-A Slovenská republika – Maďarsko. Druhým členom zoskupenia je cezhraničný partner, župa Borsod-Abaúj-Zemplén.

Zo získaných finančných prostriedkov podporia sedem projektov na oboch stranách hranice. Odštartovať by mali v auguste a potrvajú tri roky. „Košický samosprávny kraj v tomto roku rozbieha viacero projektov, ktoré majú podporiť lokálnych podnikateľov pôsobiacich v poľnohospodárskom sektore. Po Agrokruhoch na našej strednej škole a Memorande s Iniciatívou poľnohospodárov je toto ďalší krok smerom k podpore lokálnej produkcie v poľnohospodárstve. Sme radi, že vďaka získaným finančným prostriedkom sa nám podarí v maďarskom pohraničí vytvoriť 11 nových pracovných miest, čím sa zníži nezamestnanosť a zvýši sa lokálny predaj,“ uviedol predseda Košického samosprávneho kraja Rastislav Trnka. Ako dodal, ďalšie pracovné miesta by mali vďaka projektom vzniknúť nepriamo. Pôjde napríklad o lektorov vo vzdelávacích centrách či o pracovné miesta súvisiace s prevádzkou nových trhovísk.

Do projektov sa zapojí 15 partnerov – malí a strední podnikatelia, obce a mestá, stredné školy a neziskové organizácie. V regióne medzi mestami Košice a Miškovec vznikne päť nových zariadení na spracovanie poľnohospodárskych výrobkov. V Buzici, v Moldave nad Bodvou, v Encsi, v Gagyvendégi a Hidasnémeti pribudnú trhoviská, kde si bude možné kúpiť lokálne produkty. Z finančného príspevku cezhraničného programu zriadia aj vzdelávacie centrum pri Strednej Odbornej škole Moldava nad Bodvou a rozvojové centrum v meste Encs.

V rámci projektu sú naplánované ďalšie doplňujúce aktivity určené na podporu vzdelávania, zamestnanosti a lokálneho predaja. Ide napríklad o vytvorenie vlastnej regionálnej značky, organizácie agro eventov a regionálnej Expo výstavy. „Od regionálnej značky si Košický samosprávny kraj sľubuje rozvojový impulz pre všetkých lokálnych producentov z nášho kraja, keďže zákazníci si budú môcť byť istí, že produkt pochádza naozaj od miestnych farmárov z regiónu,“ dodal Trnka.​
 
Zdroj: SITA
Skočiť na hlavné menu