Účelom a cieľom stavby je odstrániť bodové závady na riešenom úseku, upraviť nepremenné parametre cesty I/66 tak, aby zodpovedali normovým parametrom požadovaných pre cestu I. triedy a odstránením bodových závad zvýšiť plynulosť a bezpečnosť dopravy na tejto komunikácii.
Základné ciele stavby:
· km 0,2 Zvýšenie bezpečnosti v križovatke do obe Bacúch vybudovaním odbočovacích pruhov.
· km 1,0 - 1,2 Odstránenie nevyhovujúceho smerového vedenia trasy úpravou smerových oblúkov.
· km 2,1 - 2,5 Odstránenie bodovej závady (nevyhovujúce smerové a výškové vedenie trasy) návrhom nového vedenia trasy v tomto úseku.
· km 3,6 V súčasnosti zúžené miesto s vozovkou šírky cca 7m bez chodníkov, len s bezpečnostným odstupom od rohu budov šírky 0,5m. V rámci stavby dôjde k demolácii dvoch objektov na pravej strane, k čiastočnému vyrovnaniu trasy, rozšíreniu vozovky na kategóriu 8,5/50 vrátane rozšírenia v oblúku vybudovaniu obojstranných chodníkov v tejto časti. Vzhľadom na ďalšiu okolitú zástavbu a požiadavku na dopravné napojenie jestvujúci nepriaznivý pozdĺžny sklon 9% musel byť zachovaný.
· km 3,9 - 4,2 Úprava smerového a výškového vedenia trasy na konci obce Polomka v mieste nevyhovujúceho pozdĺžneho sklonu a smerového vedenia jestvujúcej komunikácii.
Ekonomické zhodnotenie projektu: Indikátory finančnej analýzy sú záporné, čo je pochopiteľné pre projekty tohto typu. Finančná čistá súčasná hodnota je - 7 730 163, to znamená, že FNPV investície je negatívna, a to indikuje potrebu spolufinancovania z fondov EÚ. Projekt negeneruje príjem, a preto ani nie je možné pokryť investičné náklady projektu. Ekonomická čistá súčasná hodnota projektu, ENPV, dosiahla 5 442 253 EUR, a to znamená, že čistá súčasná hodnota benefitov je vyššia ako čistá súčasná hodnota nákladov. Kladná hodnota ukazovateľa ENPV vyjadruje efektívne vynaloženie zdrojov. Ekonomická vnútorná miera návratnosti, ERR, dosiahla hodnotu 8,67%, čo je viac ako ekonomická diskontná sadzba (5 %). ERR predstavuje teoretickú mieru návratnosti, pri ktorej celkový diskontovaný cash flow projektu je rovný nule, a to umožňuje porovnanie rôznych projektov. Čím vyššia hodnota ERR, tým je projekt výnosnejší. Pomer benefitov/nákladov, B/C, dosahuje na analyzovanom projekte hodnotu 1,81. Viac v prílohe č. 9 Analýze nákladov a výnosov k žiadosti o NFP.
Úspešná realizácia projektu sa dosiahne uskutočnením hlavnej aktivity projektu – Aktivita 1 Realizácia projektu, ktorá pozostáva z projektových prác v podobe vypracovania dokumentácia skutočného realizovania stavby, dokončenia MPV stavby a uskutočnenia stavebných prác. Stavebné práce prebiehajú v zmysle uskutočneného verejného obstarávania. Stavebný dozor je zabezpečený externe. Podporené aktivity predstavujú interné riadenie projektu, ktoré koordinuje projektové práce a dohľad nad realizáciou aktivít. V neposlednom rade zabezpečí žiadateľ informovanosť v zmysle požiadaviek Manuálu pre informovanie a komunikáciu na povinné nástroje publicity projektov pre informovanie verejnosti o projekte podporeného OPII.
Merateľné ukazovatele projektu sú:
- Celková dĺžka rekonštruovaných alebo zrenovovaných ciest (I. triedy) - 4,284k m.
- Percento fyzického pokroku z celkovej dĺžky novej a/alebo technicky zhodnotenej infraštruktúry – 100 %
- Počet odstránených kritických nehodových lokalít a kolíznych bodov na cestách I. triedy – 1 lokalita.
- Úspora času v cestnej doprave na cestách I. triedy - 239 941 € v roku 2021.