Cestu II/520 v Novej Bystrici opravili za 2,3 milióna eur
Dátum: 29.11.2023
Rekonštrukcia 1,5-kilometrového úseku cesty II/520 v Novej Bystrici v okrese Čadca si vyžiadala investíciu 2,3 milióna eur. Žilinský samosprávny kraj (ŽSK) ju financoval z Integrovaného regionálneho operačného programu (IROP) s päťpercentnou spoluúčasťou.
Na brífingu po slávnostnom otvorení cesty to uviedla predsedníčka ŽSK Erika Jurinová. Rekonštrukcia zahŕňala výstavbu siedmich železobetónových oporných múrov v dĺžke 510 metrov a zrekonštruovalo sa aj 990 metrov cesty medzi opornými múrmi. "Stavebné úpravy realizovala firma Swietelsky-Slovakia počas ôsmich mesiacov. Lehotu výstavby zhotoviteľ dodržal aj napriek nepriaznivým geologickým pomerom a náročnosti úseku cesty," uviedla riaditeľka odboru dopravy Úradu ŽSK Gabriela Tisoňová. Doplnila, že rekonštrukcia konštrukčných vrstiev vozovky sa robila recykláciou za studena s hydraulickým spojivom na báze cementu. "Výsledkom opätovného zabudovania viac ako 60 percent pôvodných materiálov je zlepšenie podkladových vrstiev vozovky. Následne sa položila obrusná vrstva na plochu celého úseku v dĺžke 11.320 metrov štvorcových," dodala. Počas rekonštrukčných prác sa vybudovalo aj päť rúrových priepustov a zhruba 510 metrov odvodnenia komunikácie prostredníctvom odvodňovacích žľabov. "Vozovka bola pred rekonštrukciou poškodená pozdĺžnymi, priečnymi a sieťovými trhlinami, so zníženou únosnosťou a tvorili sa na nej zdrže dažďovej vody. Rekonštrukciou sme zabezpečili plynulosť a bezpečnosť cestnej premávky," podotkla Tisoňová.
Zdroj: TASR
Na brífingu po slávnostnom otvorení cesty to uviedla predsedníčka ŽSK Erika Jurinová. Rekonštrukcia zahŕňala výstavbu siedmich železobetónových oporných múrov v dĺžke 510 metrov a zrekonštruovalo sa aj 990 metrov cesty medzi opornými múrmi. "Stavebné úpravy realizovala firma Swietelsky-Slovakia počas ôsmich mesiacov. Lehotu výstavby zhotoviteľ dodržal aj napriek nepriaznivým geologickým pomerom a náročnosti úseku cesty," uviedla riaditeľka odboru dopravy Úradu ŽSK Gabriela Tisoňová. Doplnila, že rekonštrukcia konštrukčných vrstiev vozovky sa robila recykláciou za studena s hydraulickým spojivom na báze cementu. "Výsledkom opätovného zabudovania viac ako 60 percent pôvodných materiálov je zlepšenie podkladových vrstiev vozovky. Následne sa položila obrusná vrstva na plochu celého úseku v dĺžke 11.320 metrov štvorcových," dodala. Počas rekonštrukčných prác sa vybudovalo aj päť rúrových priepustov a zhruba 510 metrov odvodnenia komunikácie prostredníctvom odvodňovacích žľabov. "Vozovka bola pred rekonštrukciou poškodená pozdĺžnymi, priečnymi a sieťovými trhlinami, so zníženou únosnosťou a tvorili sa na nej zdrže dažďovej vody. Rekonštrukciou sme zabezpečili plynulosť a bezpečnosť cestnej premávky," podotkla Tisoňová.
Zdroj: TASR
Skočiť na hlavné menu