Železnice SR preinvestovali v rámci modernizácia trate pod Tatrami v prvom roku 16,5 mil. eur
Práce na modernizácii železničnej trate sú za polovicou. Počas leta sa zatiaľ podľa hovorkyne podarilo zrealizovať ďalšie práce v úseku Svit – Štrba - železničný most, ako bolo debnenie podpier či betonáž profilu nového potoka. Rovnako sa pracovalo aj v úseku Poprad – Svit, a to na podchode a osádzaní stĺpov protihlukových stien. Na železničnej stanici vo Svite, ktorá rovnako prechádza rekonštrukciou, pribudli stožiare trakčného vedenia a pribudlo aj verejné osvetlenie. Na železničnom moste upravovali vrch mosta a zábradlie či rekonštruovali podchod, priblížila Feik Achbergerová.
Stavba je rozdelená na úseky Poprad – Svit, Svit – Štrba a jej súčasťou je aj spomínaná modernizácia železničnej stanice vo Svite. V rámci modernizácie železnice vybudujú a zrekonštruujú sedem železničných mostov a pribudnú dva nové podchody pre cestujúcich. V celom modernizovanom úseku zrušia existujúce železničné priecestia. V miestach s obytnou zástavbou, teda v Poprade, Svite a Lučivnej, vybudujú pozdĺž trate protihlukové steny. Termín dokončenia prác je stanovený na august budúceho roka.
Účelom stavby je modernizovať technickú infraštruktúru trate pre dosiahnutie požadovaných parametrov v zmysle legislatívy Európskej únie. Vlaky budú môcť v danom úseku s dĺžkou takmer 13 kilometrov jazdiť rýchlosťou 160 kilometrov za hodinu. Úsek je súčasťou hlavného európskeho železničného koridoru Rýn - Dunaj.
Projekt je prvou etapou plánovanej modernizácie úseku Liptovský Mikuláš – Poprad Tatry v rámci železničnej trate Žilina – Košice.
Zdroj: SITA
Skočiť na hlavné menu