Priestorové zabezpečenie činností CKO a RO OP TP, PJ OP TP a ostatných útvarov ÚV SR zapojených do systému riadenia a implementácie EŠIF na roky 2016 – 2018
Základné údaje
Program: | Operačný program Technická pomoc |
---|---|
Prioritná os: | 1. Riadenie, kontrola a audit EŠIF |
Kód: | 301011C824 |
Stav: | Zmluva uzavretá |
Císlo zmluvy: | 301011C824 |
Účinnosť zmluvy: | 11.11.2016 |
Aktualizácia: | 04.04.2017 |
Stručný popis projektu
Projekt je zameraný na zabezpečenie administratívnych priestorov a poskytnutých služieb v rámci užívania týchto priestorov pre oprávnených zamestnancov RO OP TP, PJ OP TP, CKO, HP UR a ostatných útvarov ÚV SR zabezpečujúcich oprávnené činnosti pre EŠIF. V období od 01. 01. 2016 – 31.05.2016 ÚV SR zabezpečil priestory pre oprávnených zamestnancov prostredníctvom prenájmu administratívnych budov na Radlinského ulici č. 13, Námestí 1. Mája 14 a Štefánikovej ulici č. 15 v Bratislave.
ÚV SR ako RO OP TP bol schválený uznesením vlády č. 161 zo dňa 3. apríla 2013. Napĺňanie úloh a povinností a cieľov v zmysle Systému riadenia EŠIF, Systému finančného riadenia a ostatných predpisov je podmienené zabezpečením potreby kvalitných AK v oblasti riadenia ŠF.
Zamestnanci RO OP TP vykonávajú úlohy v zmysle legislatívy EÚ, povinností vyplývajúcich zo Systému riadenia EŠIF, Systému finančného riadenia ako aj ostatných interných predpisov. Stratégia naplnenia stanovených cieľov, ako aj zabezpečenie efektívneho výkonu úloh RO OP TP si vyžaduje potrebu realizácie aktivít zameranú na zabezpečenie priestorových kapacít pre zamestnancov RO OP TP.
Odbor kontroly verejného obstarávania sa v rámci plnenia svojich základných funkcií zameriava na zabezpečenie administratívnej kontroly dokumentácie vo viacerých fázach procesu verejného obstarávania, vrátane overovania zmlúv ako výsledkov procesu verejného obstarávania a ich súladu so zmluvami o poskytnutí NFP ako aj na zabezpečenie výkonu kontroly verejného obstarávania prijímateľov v rámci OP TP pre programové obdobia 2007-2013 a 2014-2020 a v programoch nadnárodnej spolupráce. Odbor vykonáva činnosti aj pre iné útvary ÚV SR, ktoré nie sú oprávnené na financovanie z prostriedkov OP TP. Z uvedeného dôvodu bolo výpočtom stanovené percento oprávnenosti, ktorým sa bude podieľať na financovaní.
Primárnou funkciou Odboru programov nadnárodnej spolupráce je zabezpečenie výkonu funkcie národného koordinátora Stratégie Európskej únie pre dunajský región, výkon funkcie národného orgánu a funkcie národného kontaktného miesta pre nadnárodné programy európskej územnej spolupráce, ako aj zabezpečenie výkonu prvostupňovej kontroly pre programy nadnárodnej spolupráce pre projektových partnerov zo Slovenskej republiky a v neposlednom rade plní funkciu PJ OP TP 2014 – 2020.
Aktivity PJ OP TP sú zamerané najmä na zabezpečenie prevodu finančných prostriedkov Európskej únie a štátneho rozpočtu na spolufinancovanie prijímateľovi v rámci Operačného programu Technická pomoc v súlade so zákonom č. 523/2004 Z. z. o rozpočtových pravidlách verejnej správy a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov.
Stabilizácia pracovníkov a subjektov zapojených do systému riadenia a kontroly v rámci programového obdobia 2014-2020 je základnou úlohou odboru administratívnych kapacít EŠIF, ktorý sa okrem iného zúčastňuje na činnostiach vyplývajúcich z plnenia Partnerskej dohody najmä v oblasti vzdelávania AK EŠIF, ale zabezpečuje činnosti spojené s prípravou a implementáciu projektov technickej pomoci z pozície prijímateľa a zameriava sa aj na prípravu, implementáciu, vyhodnotenie jednotného systému vzdelávania AK – Centrálneho plánu vzdelávania AK EŠIF, ktorý prispieva ku kontinuálnemu vzdelávaniu zamestnancov pôsobiacich v systéme riadenia, kontroly a auditu EŠIF.
CKO bolo súčasťou ÚV SR do 31.05.2016. Výdavky od 01. 01. 2016 do uvedeného dátumu budú financované z projektu. V rámci uvedeného obdobia budú financované náklady za nájom budovy na Nám. 1. Mája 14 a to v období od 01.01.2016 – 29.02.2016 a budovy na Štefánikovej ul. 15 v období od 01. 03.2016 – 31.05.2016.
CKO v rámci koordinácie využívania finančnej pomoci z fondov EÚ, zodpovedá za správne nastavenie podmienok realizácie schválených operačných programov ako aj prípravu legislatívnych aktov a relevantných riadiacich aktov, ktoré majú za úlohu zabezpečiť súlad so záväznými podmienkami poskytovania finančnej pomoci EÚ.
Gestor HP UR svojimi cieľmi plynule nadväzuje na horizontálne priority Národného strategického referenčného rámca obdobia 2007-2013. Trvalo udržateľný rozvoj a Informačná spoločnosť, ktorých koordinátorom v rámci ukončovania pomoci ostáva Odbor prierezových priorít (OPP). Úlohy implementácie HP UR plnil OPP, oddelenie trvalo udržateľného rozvoja. Zamestnanci OPP vykonávali v rámci ÚV SR v sledovanom období úlohy koordinátorov HP IS a HP TUR, kontinuálne plnili úlohy gestorov HP UR podľa prideleného OP 2014-2020.
Prijímateľ
Názov: | Úrad vlády SR |
---|---|
IČO: | 00151513 |
Výška finančných prostiedkov projektu
Suma: | 1120000 |
---|---|
Fond: | Európsky fond regionálneho rozvoja – prostriedky EÚ |
Miera spolufinancovania EU: | 0.8206 |
Zdroj EU: | 919072 |
Verejné zdroje: | 162288 |
Vlastné zdroje: | 0 |
Realizácia projektu
Miesta realizácie: | Košický kraj Prešovský kraj Žilinský kraj Banskobystrický kraj Trenčiansky kraj Nitriansky kraj Bratislavský kraj Trnavský kraj |
---|---|
Oblasti intervencie: | Príprava, vykonávanie, monitorovanie a inšpekcia |
Začiatok realizácie: | 01.01.2016 |
Ukončenie realizácie: | 01.12.2018 |