Práce na električkovej trati do Petržalky pokračujú, dokončujú obchádzkovú trasu


Dátum: 11.11.2022

Obrázok k aktualite  Práce na električkovej trati do Petržalky pokračujú, dokončujú obchádzkovú trasu
Práce na električkovej trati do bratislavskej Petržalky pokračujú, dokončujú bajpas - obchádzkovú trasu, ktorá dočasne nahradí premostenie Chorvátskeho ramena. Ako informuje hlavné mesto na sociálnej sieti, za Jungmannovou zrealizovali prekládku veľkej komunikačnej siete, nasledovať bude pokládka posledných vrstiev asfaltu na bajpas. „Čoskoro celú dopravu presmerujeme práve na túto obchádzku, vďaka čomu ostane doprava medzi Rusovskou cestou a Námestím hraničiarov plynulá aj počas dočasného uzavretia súčasného premostenia," konštatuje mesto.
Na trase budúcej električkovej trate tiež pribúdajú stupňové základy stožiarov, ktoré budú viesť trakčné vedenie. Na začiatku nového úseku trate, za zastávkou Jungmannova, dokončujú základy budúceho združeného mosta cez Chorvátske rameno. „Po presmerovaní dopravy na bajpas sa práce na moste ešte zintenzívnia," priblížilo mesto s tým, že priamo cez most bude viesť viacero typov dopravy vo viacerých smeroch. Bude premostením cez Chorvátske rameno a zároveň cestnou križovatkou Jantárovej a Rusovskej cesty. Tiež bude križovaním električkovej trate s Rusovskou cestou.
Práce na výstavbe predĺženia električkovej trate do Petržalky pokračujú po celej dĺžke trate. Pri Gessayovej realizujú geodosku, ktorá zabezpečí vyrovnanie a stabilitu podložia koľajovej trate. „Pri kostole Svätej rodiny budujeme piliere druhého a najdlhšieho mosta trate," dodáva mesto s tým, že pri Jantárovej ceste medzi Kutlíkovou a Šintavskou, kde bola veľká jama, vyrovnávajú a stabilizujú terén.
Bratislava spustila výstavbu predĺženia električkovej trate do Petržalky odovzdaním staveniska skupine dodávateľov zo Združenia NS MHD Petržalka 18. novembra 2021. Trať by mala byť dokončená do konca roka 2023, celková zmluvná hodnota zákazky je takmer 74,6 mil. eur bez DPH. Projekt okrem novej električkovej trate v dĺžke 3,9 kilometra a siedmich zastávok zahŕňa aj rekonštrukciu 490 metrov existujúcej trate od Bosákovej po Jungmannovu, vybudovanie štyroch mostných objektov, deviatich križovatiek a šesť kilometrov segregovanej cyklotrasy pozdĺž trate.
Zdroj: SITA

Skočiť na hlavné menu