Európska komisia vyhlásila výzvy na predkladanie návrhov na podporu audiovizuálneho priemyslu


Dátum: 06.02.2022

Obrázok k aktualite Európska komisia vyhlásila výzvy na predkladanie návrhov na podporu audiovizuálneho priemyslu

Európska komisia (EK) uverejnila prvé tri výzvy na predkladanie návrhov v rámci podprogramu Media programu Kreatívna Európa na rok 2022. Zverejnené výzvy sa týkajú oblasti rozvoja videohier a imerzného obsahu, sietí európskych festivalov a programu Media 360° prispôsobených na podporu existujúcich odvetví, nových talentov a trhov, ako aj na podporu spolupráce medzi rôznymi sektormi. Informovala o tom Ingrid Ludviková z Tlačového oddelenia Zastúpenia EK v SR s tým, že na dané výzvy je vyčlenených 41 miliónov eur. Zároveň, uverejnila aj výzvu zameranú na mediálnu gramotnosť v medzisektorovom podprograme, na ktorú je z fondov EÚ určených 2,4 milióna eur.

Na podprogram Mediaje z eurofondov k dispozícii 226 miliónov eur. Zámerom tejto iniciatívy je podporiť oživenie audiovizuálneho priemyslu a posilniť jeho konkurencieschopnosť v Európe i na celom svete. Uverejnenie ďalších výziev je v pláne v nadchádzajúcich týždňoch a mesiacoch. Ludviková poukázala, že rozpočet programu Kreatívna Európa na rok 2022 tvorí 385,6 milióna eur. V porovnaní s rokom 2021 ide o nárast o približne 30 percent.

Od vlaňajška pozostáva program Kreatívna Európa z podprogramu Media podporujúceho audiovizuálnemu sektoru, z podprogramu Kultúra, ktorý pokrýva všetky ostatné oblasti kultúrnych a kreatívnych odvetví a medzisektorového podprogramu, ktorý poskytuje príležitosti na medzisektorovú spoluprácu a pre sektor spravodajských médií. V rámci nového viacročného finančného rámca na roky 2021 – 2027 je na tento program vyčlených 2,2 miliardy eur.

Zdroj: SITA


Skočiť na hlavné menu