Elektronická komunikácia so štátom ušetrí čas aj financie


Dátum: 23.06.2017

Obrázok k aktualite Elektronická komunikácia so štátom ušetrí čas aj financie
Do povinnej elektronickej komunikácie podnikateľov so štátom zostáva posledný týždeň. Od 1. júla 2017 totiž budú firmám so sídlom v SR zapísaným v obchodnom registri zasielané úradné rozhodnutia či oznámenia výhradne prostredníctvom elektronických schránok.

      Do e-schránky sa možno prihlásiť cez portál Slovensko.sk. Na prístup do nej je potrebný občiansky preukaz s čipom a aktivovaným bezpečnostným osobným kódom (BOK), počítač, prístup na internet, čítačka a príslušný softvér. O vydanie občianskeho preukazu s čipom či aktiváciu BOK možno požiadať na ktoromkoľvek zo 76 oddelení dokladov na celom Slovensku.

      Národná agentúra pre sieťové a elektronické služby (NASES) prevádzkujúca e-schránky poukazuje na výhody elektronickej komunikácie. Jej využívanie je bezplatné. Štát zaručuje 100-% bezpečnosť schránky. Garantuje tak, že sa do nej nikto nenabúra a nezneužije údaje.

      Podanie možno uskutočniť z pohodlia domova alebo z práce v ktorúkoľvek hodinu, stačí počítač a pripojenie na internet. Ak sa zašle elektronicky a autorizuje kvalifikovaným elektronickým podpisom, zníži sa poplatok o polovicu, najviac o 70 eur. Na prijaté správy v e-schránke upozorní notifikácia cez SMS alebo e-mail, ktorú si možno nastaviť.

      Každý pracovný deň od 8.00 do 18.00 h sú k dispozícii operátori call centra a v stredy až do 21.00 h.

      Ak štatutári nemajú občiansky preukaz s čipom a BOK, na správu e-schránky môžu splnomocniť svojho podriadeného alebo akúkoľvek inú osobu, ktorá tento preukaz má. Vyplnené a notárom overené tlačivo oprávnenia z portálu Slovensko.sk treba poslať na Úrad vlády SR.

      Aktuálne vedia občania na Slovensko.sk využiť viac ako 1500 e-služieb. „Medzi najviac využívané patrí prepis trvalého bydliska, prepis auta, výpis z obchodného registra, ale cez e-schránku si ľudia vedia napríklad aj požiadať o sociálne dávky. Služby teda neuľahčujú život iba podnikateľom, ale všetkým občanom, ktorí majú občiansky preukaz s čipom a BOK,“ priblížil generálny riaditeľ NASES Norbert Molnár.

      Okrem jednoduchšieho a prehľadnejšieho dizajnu e-schránok pripravuje agentúra aj nové funkcionality.
      „Našou víziou je, aby občania, podnikatelia, ale i pracovníci úradov, ktoré majú povinnosť komunikovať elektronicky, strávili v prostredí e-schránok svoj čas čo možno najefektívnejšie,“ uzavrel Molnár.


Zdroj: TASR

Skočiť na hlavné menu